quarta-feira, julho 04, 2007

magical pieces 5


magical pieces 5
Originally uploaded by macati.

Magical pieces

Lápis:
Sempre que preciso de apontar alguma coisa quando tenho pressa, eu uso um lápis… não falha quando começo a escrever...
Eu gosto:
- do seu som enquanto estou a escrever no papel;
- do facto de se poder apagar;
- da forma;
- da suavidade de um lápis 2B;
- das pequenas borrachas nas pontas;
- de colocá-lo nos meus lábios enquanto estou a pensar;
- de ver um lápis em cima da orelha;
- do acto de afiar e soprar os restos.
mmmh, o cheiro de lápis afiados: leva-me de volta aos tempos da escola primária...

Pencils:
Whenever I need to note something down in a hurry, I use a pencil… it doesn’t fail me when I start writing…
I like:
- the sound of it writing on the paper;
- the fact of being erasable;
- the shape;
- the softness of a 2B pencil;
- the small erasers on the top;
- placing it on my lips while I’m thinking;
- seeing a pencil behind the ear;
- the act of sharpening and blowing the scraps left.
mmmh, the smell of sharpened pencils: it takes me back to my primary school times…

Enviar um comentário